Activiteiten

Met online communicatie, publiciteit en samenwerking weet Milieu Centraal consumenten te bereiken. Veel media, maatschappelijke organisaties en bedrijven gebruiken de gevalideerde informatie van Milieu Centraal. Zo krijgen consumenten op allerlei momenten en via allerlei kanalen eenduidige tips en adviezen.

Online communicatie

Milieu Centraal informeert consumenten via diverse websites, sociale media en apps over belangrijke milieuonderwerpen, zoals energiebesparing, duurzame energie, vervoer en voeding. Het vlaggenschip is milieucentraal.nl. Deze goed vindbare site trekt jaarlijks zo’n 2 miljoen bezoeken. Naast de 400 pagina’s met tips biedt de site leuke Tests en Advies op maat. Milieu Centraal is actief op Twitter, Facebook en online fora, plaatst heldere how-to-filmpjes op YouTube en onderhoudt contact met consumenten middels nieuwsbrieven.

Publiciteit

Milieu Centraal zoekt zelf regelmatig de media op en veel journalisten benaderen Milieu Centraal met vragen. Beide wegen leiden tot artikelen, radio-items en tv-momenten voor een zeer divers publiek.

Samenwerking

Milieu Centraal werkt samen met organisaties en bedrijven. Communicatie is het meest effectief als het op het juiste moment door de juiste persoon gebeurt. Bijvoorbeeld op de winkelvloer door een verkoper bij de aanschaf van een koelkast. Of door makelaars bij het kopen van een woning.

Campagnes

Milieu en duurzaamheid is voor veel consumenten belangrijk maar niet altijd urgent. Zo nu en dan spoort Milieu Centraal met aansprekende acties en activiteiten consumenten aan om een volgende stap te zetten.

Consumentenonderzoek

Milieu Centraal bundelt op specifieke onderwerpen consumentenonderzoek en vult dat soms aan met eigen onderzoek. Dit leidt tot inzichten in wat consumenten beweegt en weerhoudt. Deze inzichten worden gebruikt bij het ontwikkelen van activiteiten.