Factsheet online keuzeomgeving van webshops

Steeds meer consumenten willen duurzamer kopen. Toch helpt de online winkelomgeving daar nog weinig bij. Milieu Centraal onderzocht, samen met de Hogeschool van Amsterdam en Thuiswinkel.org, hoe webwinkels tweedehands en refurbished producten aanbieden en hoe de keuzeomgeving duurzamer kan worden ingericht.

Deze factsheet legt uit:

  1. 01

    Hoe vaak tweedehands en refurbished producten worden aangeboden bij de grootste Nederlandse webwinkels.

  2. 02

    Hoe zichtbaar en vindbaar dit aanbod is en welke termen, garantie-informatie en filters worden gebruikt.

  3. 03

    Hoe beïnvloedingsboodschappen (zoals duurzaamheid of kwaliteit) verschillen tussen tweedehands en refurbished producten.

  4. 04

    Welke verbeteringen webwinkels kunnen doorvoeren om duurzame keuzes makkelijker en aantrekkelijker te maken.

Factsheet Online keuzeomgeving

Download Factsheet met inzichten in het online aanbod, de vindbaarheid en verbeterkansen voor duurzame keuzeomgevingen. Factsheet Online keuzeomgeving